Av Ida SandinLyko och Commerce Mind - ett långt och framgångsrikt partnerskap2024-09-03KundcaseLyko är att betrakta som en förebild för många inom e-handelssfären. Med rykte om sig att alltid sticka ut hakan och gå sin egen väg har resultaten hittills visat att de gör mycket rätt. Så länge Commerce Mind har funnits har vi haft förmånen att stötta Lyko på olika sätt men relationen sträcker sig mycket längre än så. Läs mer »
Av Martin ZellmanSå fick Astrid Lindgren en e-handel i toppklass2024-06-10KundcaseBakom framgångarna för Astrid Lindgrens nya e-handel finns ett flerårigt samarbete mellan företaget och Commerce Mind, som hjälpt till med allt från planering och vägval till upphandling och implementering av ny plattform. Linnea Westerlund, VD på Astrid Lindgren Butiken AB, beskriver samarbetet som avgörande. ”Vi hade absolut aldrig varit där vi är i dag utan dem”, säger hon. Läs mer »
Av Anders EkdahlHantera framtida priser med Nexus2024-06-09Arkitektur, Composable Commerce & TipsPris-förändringar på e-handeln planeras ofta i förväg och schemaläggs. Antingen en förändring av listpriset eller ett kampanjpris som börjar gälla vid ett visst datum. Att få alla system att visa det nya priset vid rätt tidpunkt är en svårare utmaning än vad man kan tro, och i denna artikel går vi igenom hur man kan lösa det med Nexus.Läs mer »
Av Anders EkdahlSynka produktdata från e-handeln till sök/relevans-motor med Nexus2024-05-25Arkitektur, Composable Commerce & TipsAtt synka data mellan sitt e-handelsystem in till sin sökmotor är något som alla e-handlare ställs inför som vill ha en extern sökmotor som Algolia, Voyado Elevate, Loop 54 eller liknande. I denna artikeln går vi igenom hur man kan bygga denna sync med Commerce Minds verktyg Nexus.Läs mer »
Av Ida SandinHur du kan göra det svåraste av allt lite enklare för alla2024-04-10Projekt & TipsAtt kommunicera med andra är svårare än man kan tro. Det är också en av de viktigaste framgångsfaktorerna i ett projekt, för om vi kan förstå varandra kan vi också samarbeta. Jag har samlat på mig några saker som jag tycker gör stor skillnad i det dagliga. Det kanske låter som självklarheter, men jag har sett mer än ett projekt fallera på grund av bristande kommunikation. Med små medel kan du påverka mer än du tror. Läs mer »
Av John JärplingEcommercifieringen av allt2024-03-17B2B & TipsKan man sälja ett hus med e-handelslogik? För oss i e-handelsvärlden framstår frågan som absurd närmast, "Klart man kan!" ropar vi alla och drar av en konfettikanon och skrattar glatt...Läs mer »
Av John JärplingStartsidan är död. Länge leve PDPn!2023-11-28Konverteringsgrad & SpaningDet finns ofta två områden som diskuteras hos många e-handlare, startsidan och bounce rate på PDP, men vi tror det ska kombineras.Läs mer »
Av John JärplingBaksidan med alla fantastiska APIer - alla läcker data!2023-11-07Säkerhet & ArkitekturDet är nog inte alla som riktigt insett att med headless och datalager kommer också ansvaret att fundera på hur man hanterar sin data. Man kan lite kort summera det som att det är branschstandard att läcka exakta lagersaldon men det finns ännu värre saker som publiceras ibland... Läs mer »